Sydney

13 juni 2017 - Sydney, Australië

Na mijn aankomst in het hostel kon ik nog even een biertje meedrinken met Britt, Laura en Dennis die mij ondertussen wat meer over Australië vertelden. Voor de eerste 4 nachten heb ik een groepsreis geboekt om zo relaxt te kunnen starten aan mijn reis. Het was ook gezellig om aan te komen en meteen met wat mensen te kletsen. Laura leende mij ook meteen wat spullen en in ruil daarvoor heb ik mijn reep Tony Chocolonely gedeeld. ;)

Mijn eerste dag in Australië is meteen een regeldag die vroeg begint. We regelen een bankaccount, simkaart, taxnummer en Medicare. De bank is een beetje in Harry Potter stijl maar ze hebben er ook PlayStations en spelletjes. Tussendoor gaan we naar een soort Markthal waar ik een heerlijk sushi pakket koop, die we in het park gaan opeten. In de avond krijgen we wat meer uitleg over Australië en koken we met zijn alle. We bespreken met een wijntje iedereen zijn plannen en alle mogelijkheden die Australië biedt.

Op zaterdag gaan we de blue mountains bekijken met onze tourguide Paul. Een enthousiaste Australiër die onderweg nog wat extra stops maakt. Zo komen we terecht op een marktje waar ze allerlei eten en drinken maken en verkopen. Er wordt ook muziek gemaakt door een band. We proeven wat verschillende honing soorten die ze daar maken en gaan dan weer verder. Aangekomen bij de blue mountains beginnen we een trekking die ons langs allemaal mooie plekken lijdt. Het is een bos en berggebied zo groot als België met allerlei kliffen en watervallen. Erg mooi om te zien! We horen een vogel rare geluiden maken, dit blijkt een lyre vogel te zijn. Deze vogel kopieert geluiden die hij hoort om zo vrouwtjes te lokken. Grappig om te horen want hij maakt daardoor hele rare geluiden. Op de terugweg stopt Paul nog bij een ciderbrouwerij, hier proeven we 5 soorten ciders. De blush met pink lady smaak bevalt ons wel en we nemen een krat mee voor de avond. In de avond eten we met zijn alle pizza en gaan op stap in Manly. Op deze avond ontstond ook de mooie bijnaam Melkie voor Peter, die we nu nog steeds gebruiken en waar we al vaak de slappe lach over hebben gehad. Ook voor Diederick ontstaat er een bijnaam: Valerio, zijn stem klinkt namelijk vrijwel precies hetzelfde.

Zondag gaan we met de ferry naar het centrum om wat meer van Sydney te zien. Het is mooi om de skyline van Sydney per boot te kunnen bekijken. We gaan als eerste naar het opera house en vervolgen dan onze route naar de Royal Botanic Gardens. Hier gaan we lunchen en bekijken we de geschiedenis van Australië. Heel veel wist ik nog niet over de aboriginals en alles wat er gebeurd is hier. Na deze korte introductie wil ik er nog graag meer van weten, dus waarschijnlijk komt er later nog wel een verhaal over een museumbezoek. In de wijk the rocks is er een leuke markt, waar ik mijn eerste kaart van Australië koop. (Deze koop ik in bijna iedere plek waar ik heen ga) De maker is een autistische jongen die de stad op een mooie manier heeft getekend toen hij pas 11 jaar oud was. Hierna was het weer tijd voor een biertje en gingen we door naar Darling Harbour. Met zijn alle eten en drinken we wat en gaan dan door om Vived festival te bekijken. Dit is een licht festival, vergelijkbaar met Glow maar dan veel groter en mooier. Heel leuk om te zien! Eenmaal terug in het hostel bleek dat ze mijn Backpack hadden bezorgd, goeie afsluiting van de dag.

De dag erna staan we al om 5.45 op omdat we een dagje gaan surfen. Halverwege krijgt onze chauffeur en tevens surfleraar te horen dat de golven niet goed zijn. Hij oppert om eerst ergens anders te stoppen om te gaan hiken naar een waterval. Dit leek ons een leuk plan dus zo stonden we een halfuurtje later in een national park. Ik was op mijn slippers en dat was wat lastig voor de hike omdat de route vol was met obstakels. Uiteindelijk ben ik maar op mijn blote voeten verder gegaan en na even wennen ging dat prima. De watervallen waren super leuk, we konden van verschillende hoge en lage cliffs afspringen. Er waren door het water ook natuurlijke glijbanen gecreëerd waar we van af konden glijden. Na een lunch gingen we door naar de surfspot. Dit was een verlaten strand bij de rotsen (Killalea beach). Ik was niet meteen een supertalent maar het is me gelukt om 4x te staan. Het surfen was vermoeiend maar superleuk! We bekijken de foto's en sluiten af met burgers en bier.

De laatste dag met zijn alle gaan we ontbijten/lunchen en de komende dagen plannen. Met een paar mensen besluiten we om nog wat dagen een hostel in het centrum van Sydney te boeken. Het is een fijn hostel midden in de stad. De eerste dag regent het veel waardoor we vooral inkopen doen en de shoppingmalls verkennen. In de avond gaan we op stap naar de Scary Canary, daar is een silent disco. Dit was een superleuke avond! Donderdag gaan we mee met een walkingtour, waarbij we veel van de stad zien en goede tips krijgen. We eindigen de dag in de worldbar voor de verjaardag van Lieve. Vrijdag slapen we eerst uit en gaan dan richting Bondi beach. Bondi Beach is een super bekend strand en het ziet er ook mooi uit, we lopen vanuit daar langs de kust richting Bronte beach. Dit is een mooie route met veel verschillende soorten landschappen. Echt een aanrader! Na een drankje met een eipizza gaan we weer terug om ons klaar te maken voor een nieuwe stap avond. Wederom een goede avond/nacht in de Sidebar en Scary Canary! Zaterdag is onze laatste dag in Sydney, we gaan de Chinese tuin bekijken die midden in de stad ligt. Hierna maken we ons klaar om naar een fancy skybar te gaan. We bestellen daar lichtgevende cocktails en kunnen vanuit de 48e verdieping van de wolkenkrabber over heel Sydney uit kijken. De verdieping draait ieder uur helemaal rond en in combinatie met de lichten van Vived festival is dit de perfecte afsluiting van onze tijd in Sydney!
02-06-2017/10-06-2017

1. Papa van Hal,:
    14 juni 2017
    Woh mooie foto's, kei leuk om je zo ook te kunnen volgen.
  2. T.annie:
    15 juni 2017
    Fijn om wat van je te horen/lezen. Leuk ontspannend, met soms een inspannend moment, verhaal en prachtige plaatjes.we wanen ons zelf ook heel even in Australie .
    Oja fijn dat je backpack terecht is.
    Heel veel groetjes
  3. Jessie:
    15 juni 2017
    Heeerlijk Wim! Super toffe verhalen en de nodige drankjes doen het altijd goed! Geniet en tot het volgende verhaal
  4. Sjannie Van Hal:
    15 juni 2017
    Wat een leuk verslag Imke,leuk om zo op de hoogte te blijven.
  5. Ria Megens:
    15 juni 2017
    wat leuk zo om te volgen je reis: volgens mij echt gezellig met die meiden.
    als ik zo lees herken ik zo onze reizen vroeg op en veel doen op een dag.
    ik ga je zeker volgen veel plezier.
  6. Roxanne Smith:
    16 juni 2017
    Leuk om je verhalen te lezen Imke! Ik blijf je volgen :-)
  7. Doortje Siebers:
    17 juni 2017
    Hoi Imke leuke verhalen. Misschien kan ik niet alles lezen maar af en toe volg ik je wel. Foto s etc. Heel veel plezier daar. Groetjes Tante Doortje en Ome Frans
  8. Mark v/d Ven:
    20 juni 2017
    Hoi Imke!

Ik heb al heel wat verhalen gelezen maar nu eens van een bekende!
    Perfecte manier om nog wat laatste tips op te doen voor onze komende reis dus laat die aanraders maar doorkomen!

Veel plezier, Mark en Inge
  9. Margo:
    27 juni 2017
    Leuk Wim, waar komt jou bijnaam eigenlijk vandaan? ;-)