Eastcoast van Sydney tot Brisbane

25 juni 2017 - Brisbane City, Australië

Het is nog vroeg als we worden opgehaald door Rhen, een gids van Loka. Ondanks dat ik Sydney een superleuke stad vond, heb ik veel zin om meer van Australië te ontdekken en zien. Na een paar uurtjes rijden komen we aan in Hunter Valley voor een wijnproeverij. Ook al is het 11 uur in de ochtend, de wijn smaakt ons goed! Daarnaast zie ik daar ook mijn eerste kangoeroe, het is meteen een grote met een kleintje in haar buidel. Wat later komen we aan bij Twistops in Barrington Tops national park. Twistops ligt boven op een berg en we kunnen geen andere huizen zien. Er ligt ook een rivier in de valei en het uitzicht is erg mooi! We trekken een wetsuit aan en gaan meteen door naar de rivier om te gaan tuben. We tuben door de steps van de Barrington River. Bij een van de laatste steps dacht ik dat ik erdoor heen was zonder om te slaan maar toen kwam er onverwachts toch nog een andere rots en kwam er iemand anders tegen mijn band aan. Hierdoor ging ik wel kopje onder en liet ik mijn GoPro los. Door de stroming lukte het mij niet om hem te pakken of nog te vinden, helaas! Will, de eigenaar gaat nog zoeken voor mij, hij heeft zelf al 4x een camera verloren en hem al 3x terug gevonden wanneer er minder water in de rivier staat. Ik baal er wel van maar ondanks dat, was het weer een mooie ervaring. Het water was best wel koud maar wanneer we weer terug zijn is de hottub op de patio warm en we springen er meteen in. We kunnen nog heel even genieten van het uitzicht tot de zon helemaal onder is. We eten verse pizza's uit de steenoven en spelen verschillende drankspelletjes. (1 is een leuke voor het volgende vc weekendje)

Na het ontbijt rijden we door naar port Macquarie waar we stoppen bij een koala reservaat. Hier zijn allemaal koala's die zijn verstoten, ziek zijn of door een bosbrand zijn beschadigd. Het zijn schattige maar luie beesten. Grappig detail: wanneer een koala wordt geboren is hij zo groot als een boon en blijft hij 4 maanden in de buidel van zijn moeder. Hij is zo klein dat het waarschijnlijk niet eens opvalt dat het een dier is wanneer je hem tegenkomt in het wild. We rijden hierna verder naar Spot X, dit is een chille plek aan het strand. Helaas regent het maar we hebben toch al honger en gaan met zijn alle koken. We trekken er een paar biertjes bij open en spelen wat spelletjes. In de relax ruimte kijken we nog een aflevering van Game of Thrones waarna we eigenlijk naar onze tipi op het strand willen gaan, maar we komen onderweg nog wat mensen tegen en besluiten om nog een paar biertjes meer te drinken.

De dag erna slapen we uit en hangen we wat op het strand rond. In de middag vertrekken we richting River Retreat. Dit is een afgelegen plek in een dorpje (Nymboida) waar 200 mensen wonen. Vergeleken met dit dorp is zelfs Herpen een stad. We zouden hier eigenlijk gaan kajakken maar doordat er te veel regen is gevallen is het te gevaarlijk, in plaats daarvan gaan we hiken naar een paar mooie uitzichtpunten. Hierna is het tijd voor een Aussie bbq en een kampvuur met marshmallows. Er zijn mega veel sterren te zien en na een aantal potjes kaarten sluiten we de avond onder de sterrenhemel af.

De afgelopen dagen hebben we veel gereisd en we hebben er zin in om wat langer op onze volgende bestemming te blijven. Onderweg stoppen we nog even bij een mooi strand voor een lunch. Daarna komen we aan in Byron Bay, dit is een hippie surf plek met veel kleine winkeltjes, barretjes, restaurants, stranden en graffiti. De sfeer is erg relaxt doordat er ook veel straatmuzikanten zijn. We gaan er op stap en vieren dat Peter geslaagd is, overdag hadden we al stiekem cadeaus gekocht die we gaven toen hij het nieuws hoorde tijdens het stappen. Hierdoor kon iedereen goed zien dat hij geslaagd was. Het was weer een mooie avond en we vermaken ons verder goed in Byron Bay. We chillen in de jacuzzi, zonnen op het strand, gaan naar het oostelijkste puntje van Australië en winkelen wat. We zijn ook naar de vuurtoren gelopen, dit is een mooie wandeling langs het strand. We krijgen een steeds beter uitzicht over Byron Bay terwijl de zon ondergaat. De terugweg gaat iets minder goed.. Het begint te regenen en zonder de zon is de weg erg donker. Ik stel voor om te liften en dat lukt vrij snel. We vinden 2 auto's met surfdudes/chicks die ons afzetten bij ons hostel. De dag erna is het nog steeds regenachtig en we besluiten een kijkje te nemen bij de Brewery. Hier brouwen ze allerlei biersoorten en we besluiten maar meteen een proeverij te doen. In de avond gaan we naar The Pighouse Flicks, een oude en aparte bioscoop. Je kunt er namelijk liggen ipv zitten (zie foto) en kijken de nieuwe king Arthur film. We gaan ook een dagje naar Nimbin met een Tour. Nimbin is een klein dorpje waar veel wiet en hasj wordt gerookt. Verder zijn er allerlei gekke hippie spullen te koop. Hierna hebben we een bbq, bezoeken we een dam en een waterval van 120 meter in een regenwoud.

Onze volgende stop is Surfers Paradise, daar aangekomen blijkt dat het hostel wat we met zijn vijven hebben geboekt op 25km afstand ligt... Oeps! Gelukkig zijn de mensen hier allemaal vriendelijk en helpen ze ons meteen om de juiste bus te vinden. Aangekomen in Coolangatta blijkt dat we in een (voor ons doen) luxe hotel zitten. We checken in en gaan meteen in bikini aan het zwembad liggen. De eigenaar vertelt ons dat er die dag een poolparty is en dat die om 15 uur begint. De eerste 100 mensen krijgen een VIP pakket met veel drank en een taco. We zorgen daarom dat we snel wat gaan lunchen en maken ons klaar voor een feestje. We drinken en dansen rondom de pool terwijl langs ons de zon onder gaat op het strand. Er zijn verder weinig andere toeristen/reizigers en we ontmoeten veel Australiërs. Erg leuk en onverwachts feestje! De dag erna hebben we een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. We rijden allereerst naar de Natural Bridge in Springbrooks. Tijdens de rit er naar toe zien we al veel mooie en verschillende landschappen. Het national park is een tropisch regenwoud met super mooie en grote bomen die allemaal in elkaar verwikkeld zijn. Na het zien van de Natural Bridge gaan we ook een grot bekijken met glowwormen, helaas zijn deze niet super goed zichtbaar. Hierna gaan we naar Surfers Paradise een grotere stad aan de Goldcoast waar we eigenlijk zouden verblijven. We lunchen hier aan het strand en lopen langs de kust naar main beach. We sluiten de dag af met een etentje en drankje. Onze laatste dag in Coolangatta doen we de was, werken we onze blog bij, relaxen en plannen de aankomende dagen van onze reis. We eindigen onze tijd in Coolangatta met een etentje bij een sushibar.

P.s. Leuk om alle reacties te lezen! :)

11-06-2017 / 20-06-2017

1. Malissa:
    25 juni 2017
    He im, wat een tof verhaal weer! En wat een gave foto's. Ondertussen je go pro al terug? Dat is wel ff balen zeg! Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal! Veel liefs
  2. Papa van Hal,:
    25 juni 2017
    Hoi Imke via de app volgen we het ook maar als je het nu in een verhaal leest, super.
    Kei leuke foto's maakt het verhaal compleet. Geniet.!
  3. Sjannie Van Hal:
    25 juni 2017
    Hey Imke,ziet er supergezellig uit,geniet er van en pas goed op jezelf.
  4. Ria Megens:
    27 juni 2017
    hoi Imke wat een mooi verhaal das echt genieten kijk al uit naar je volgden verhaal Toi toi toi
  5. Papa van Hal,:
    27 juni 2017
    Hoi Imke, mooie verhalen en prachtige foto's. Geniet van je reis en hou ons op de hoogte van al je indrukken. En blijf natuurlijk goed op jezelf letten.