Strand, vele reünies en de feestdagen in Sydney

22 januari 2018 - Bondi Beach, Australië

Na het vele reizen in Nieuw Zeeland blijf ik 2 weken in Sydney, om precies te zijn in Bondi Beach. Mijn hostel is bijna op het strand en aangezien ik de meeste toeristische dingen al heb gedaan, verblijf ik daar ook veel. Het is zomer in Sydney en bijna alle dagen is de temperatuur rond de 25/30 graden. De twee weken voelen daarom een beetje aan als een vakantie tijdens het reizen.

Lian mijn reismaatje aan de westkust heeft haar laatste dagen in Australië dus die proberen we nog zo goed mogelijk af te sluiten. Ze houdt een gezellig afscheidsfeestje, waar ook Gaëlle en Heleen bij aanwezig zijn met wie we eerder samen hebben gereisd. Op haar laatste dag houden we een strandsessie en eet Lian haar eerste kangoeroe biefstuk. Dan is het alweer tijd om opnieuw afscheid te nemen, maar het was gezellig om elkaar ook nog even in Sydney gezien te hebben.

Kayleigh, mijn eerste reisgenoot, woont en werkt sinds een tijdje in Bondi Beach. Ze heeft mij uitgenodigd voor een kerstdiner in haar appartement op kerstavond. Iedereen heeft verschillende hapjes klaargemaakt en het smaakt erg goed. Er zijn veel mensen uit Zuid Amerikanen aanwezig dus er wordt veel gezongen en gedanst en om 12 uur kust iedereen elkaar een gelukkig kerstfeest, nadat er zelfs wordt afgeteld.. Waarop Kayleigh en ik elkaar even raar aankijken maar daarna maar gewoon mee doen.. Haha

De dag erna vier ik eerste kerstdag met mijn kamergenoten uit kamer 218, we zijn allemaal voor 2 weken in dezelfde kamer en het klikt goed met zijn alle. We beginnen de dag met een champagne ontbijt in het hostel. Ondanks de maar 3 uur slaap, smaakt de champagne goed en gaan we nog even door met prosecco en kerstmuziek. Robin die als enige man tussen 5 meiden slaapt, wordt soms een beetje gek van ons.. ;) Hierna gaan we met zijn alle naar het park bij het strand voor een barbecue. We hebben veel te eten en te drinken mee. Helaas laat de zon het een beetje afweten maar we vermaken ons goed. Ondanks dat de zon er niet veel is, voelt het toch raar om met 25 graden buiten kerst te vieren. Later sluit Gaëlle nog spontaan bij ons aan voor een drankje op het terras. Samen met Gaelle, Shane en Luke sluiten we de dag af met nog een laatste wijntje.

In Australië vieren ze geen 2e kerstdag maar Boxingday, alle winkels zijn dan open maar veel mensen zijn te vinden bij de paardenraces. Samen met Iris en Julian gaan wij hier ook heen om een gokje te wagen. Iedereen loopt er heel chique bij en het is apart en leuk om te zien. Wij zetten twee rondes geld in op verschillende paarden maar helaas winnen we allemaal niks. Het is zo wel een stuk spannender om naar de races te kijken. We zijn ondertussen met een groepje mensen en we besluiten samen wat te gaan eten in de stad. Uiteindelijk wordt het een lekker tweede kerstdag diner met een mega groot toetje. Hierna gaan we nog naar verschillende bars voor een drankje.

Een van de dagen ga ik ook lunchen met Fenja (een ander reisgenootje van Australië) en met Juanita (reisgenootje uit Nieuw Zeeland) uiteten. Het is erg gezellig om weer bij te kletsen met allemaal mensen die ik al eerder hebt leren kennen. Sydney voelt daarom ook heel vertrouwd met zoveel bekende. Fio uit Uruguay was mijn huisgenoot tijdens het studeren in Lissabon en woont momenteel ook in Sydney. Super leuk om haar weer te zien nadat we elkaar voor het laatst 3 jaar geleden in Uruguay hebben gezien. We hebben veel bij te kletsen en lopen de coastal walk van Bondi naar Coogee. In Coogee eten we pizza aan het strand en nemen dan weer afscheid. Hopelijk zien we elkaar weer in een andere plek op de wereld!

Samen met Iris loop ik ook naar Watson Bay waar we een uitzicht hebben over het strand en de skyline van Sydney. We hebben allemaal lekkere dingen meegenomen zoals sushi, stokbrood met dips, verschillende soorten ham en een fles wijn. Mooie locatie om gezellig te kletsen terwijl de zon onder gaat. Verder zijn er nog vele stapavonden naar Ivy, een grote club met verschillende lagen en een zwembad, de Sidebar, Hotel Bondi, het Beach Road hotel en verschillende kleine barretjes. Oftewel weer genoeg feestjes en drankjes gehad deze dagen!

Oud op nieuw vier ik met Kayleigh en Marielle mijn eerste reisgenoten. Precies 7 maanden geleden hebben we elkaar in Sydney leren kennen en nu zijn we weer samen om het jaar goed af te sluiten! We hebben eerst afgesproken met nog wat andere mensen in het appartement van Kayleigh om te eten en alvast wat te drinken. Wanneer we allemaal klaar zijn gaan we de stad in voor een feestje. We hebben tickets gekocht voor een club in de stad. Het heeft een buiten en binnen gedeelte en het ziet er allemaal mooi uit. We dansen en dan is het al snel bijna 12 uur. We lopen naar buiten om het vuurwerk te bekijken en zien daar de grote vuurwerk show die je normaal ieder jaar op tv voorbij ziet komen. Wauw, wat een show! Hierna gaan we weer naar de club, drinken we champagne en te veel gin tonics...

Met een kleine kater begin ik het nieuwe jaar, maar uitbrakken op het strand is nog niet zo erg. Vandaag komen alle Dutchies naar Bondi Beach voor een nieuwjaarsduik. Er zijn oranje Unox mutsen, Nederlandse vlaggen, het Wilhelmus wordt gezongen en langzaam kleurt het strand oranje. Heel gek om ineens met zoveel Nederlanders te zijn. Met meer dan 500 Nederlanders rennen we de zee in terwijl veel andere strandgangers verbaasd naar ons kijken. In de avond is er een afterparty met Heineken, bitterballen en Nederlandse hits. Er zijn veel mensen van de Stray bus uit Nieuw Zeeland en met zijn alle zingen we mee met Guus Meeuwis, Marco Borsato, lil kleine, Def Rhymes en broederliefde. Iris en ik pakken voor de verandering weer een Uber terug naar Bondi. Mijn laatste dagen in Sydney zijn nog erg gezellig en met een hele brede lach denk ik aan wat een prachtig jaar 2017 was, want veel beter kan het leven niet zijn :)

22-12 / 04-01

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tonnie en Rina vn Hal:
    Wat een verhalen
    Fijn om te lezen,en wij genieten hier in Herpen gewoon mee.
    Gisteren een fijne dag gehad in het open lucht museum (had je al gezien op de foto"s)
    Groetjes van ons hoor
    En geniet er van
  2. Sjannie Van Hal:
    22 januari 2018
    Wat leuk allemaal,geniet er maar lekker van en hopelijk zien we je weer gezond en wel terug.veel groetjes vanuit heesch.
  3. Ria Megens:
    22 januari 2018
    wat een wereld reis geweldig zo met vrienden en een leuke kerst gehad en dan oud en nieuw prachtig ja dan komt Herpen veel te kort . tot ziens naar het volgende verhaal
  4. Papa van Hal,:
    24 januari 2018
    Hoi meisie je verhaal op telefoon gelezen , maar er nu even rustig voor gaan zitten aan de computer .
    Wat een reis, wat een leven, wat een avontuur, wat een belevenis. Bijna aan het einde van je tijd in Australië nog even genieten en dan naar Indonesië
    al klein beetje richting huis......
  5. Corry van Berkel de Waart.:
    28 januari 2018
    Ben er maar even voor gaan zitten.Wat een geweldige reis heb jij gemaakt.Pakken ze booit meer af meisje.Een hele goede terugreis.De rest hoor ik wel van je Moeder.Heb van je verhalen genoten,en voor mij veel dierbare herrineringen.
  6. Ellen:
    1 februari 2018