Adelaide, drankjes en chillen (kort verhaaltje)

10 november 2017 - Adelaide, Australië

Na onze roadtrip mochten we een paar dagen in het huis van Josh en Dominick verblijven. Gaelle en Brooke hebben met hun samengewerkt in Darwin en ze hadden nog een kamer vrij in hun huis. Na 4 nachtjes fijn in een huis te hebben geleefd ben ik vertrokken naar het centrum van Adelaide. Iris verbleef daar ook en het was weer gezellig en leuk om iemand van thuis te zien. Ondanks dat het soms misschien lijkt alsof ik hier alleen maar vakantie aan het houden ben, is het ook best vermoeiend. Ik had daarom ook wel zin om een beetje te chillen en af en toe een filmavondje te houden. Dat is soms ook wel gelukt maar ik heb ook nog veel van Adelaide en de omgeving gezien en natuurlijk verschillende bars en wijngaarden bezocht.

Op mij heeft Adelaide een Bourgondische sfeer achtergelaten met veel lekker eten, gezellige barretjes en prachtige wijngaarden. De eerste dag in Adelaide kwamen we meteen terecht op een foodfestival met lekkere ijskoffies, gin tonics en hoelahoeps. Er hing een gezellige sfeer met live muziek en het zonnetje scheen, veel meer hebben we niet nodig. Helaas kwamen er daarna twee vrouwen optreden maar hun muziek was iets minder vrolijk. Het werd tijd voor ons om naar de volgende plek te gaan. ;) De beste wijnen van Australië komen uit Zuid Australië, dus die wilde we ook graag even testen. Net zoals in Margaret River mag je ook hier overal alles proeven. Deze keer hadden we ook een missie om een lekker wijntje voor bij het eten te vinden. Dit was zeker gelukt en we maakten verse lasagne met rode Shiraz voor onze gastheren. In McLaren Vale hebben we ook een wijn en kaasproeverij gedaan, waar we zelfs een Nederlandse Reyepenear kregen terwijl we van een 360 graden uitzicht over de wijngaarden mochten genieten. Verder zijn we naar verschillende barretjes geweest met livemuziek en een bar waar ze ouderwetse records draaiden. Een feestje in de Art Gallery van Adelaide, een Franse bar, vele cocktails in het Park in Hotel en lekker eten in Glenelg aan het strand.

Met Gaelle ben ik ook een dagje naar de Morialta Waterfalls gegaan voor een hike van 10 km om de watervallen te bekijken. Vanaf een punt kon je een waterval, de klif en een uitzicht op de stad zien. Buiten dit heb ik wat nieuwe inkopen gedaan en mijn reis naar Nieuw Zeeland voorbereid. Momenteel zit ik ook al in het vliegtuig en gaan we bijna landen in Auckland. Zojuist hebben we gezongen voor een jarige vrouw en heeft ze het hele vliegtuig getrakteerd! Ik heb heel veel zin om dit land te gaan ontdekken en ben bang dat het volgende verhaal weer iets langer zal zijn...

29-10 / 08-11

1. Ria Megens:
    10 november 2017
    terwijl ik een stukje voor de carnavals krant aan het schrijven was heb ik je verhaal gelezen ook hier in herpen gaat alles door . Nu op naar Nieuw Zeeland ga daar lekker genieten en cultuur op snuiven veel plezier doeiiiiii