Feesten op Gili T, Lombok en yoga

4 maart 2018 - Kuta Lombok, Indonesië

De vlucht van 5.50 uur ging heel snel want ik heb de hele tijd lekker geslapen. Bij aankomst in Bali denk ik meteen terug aan Thailand, overal taxichauffeurs en mensen die je iets aanbieden... Even wennen na het westerse Australië. Ik ga met een taxichauffeur mee, die mij naar mijn hotel brengt. Dit gaat allemaal niet heel makkelijk maar uiteindelijk ben ik er en heb ik een mooie, ruime kamer voor mijzelf, heerlijk na al die tijd in hostels en tenten. In Indonesië ben ik weer even rijk en vooral na Aussie en NZ is het verschil in prijs erg groot.

Na een fijne nacht slaap en een goed Indonesisch ontbijt wordt ik opgehaald om met de ferry naar Gili Trawangan te gaan. Mijn vriendinnen Jessie en Kristy wonen daar voor vijf maanden en die ga ik eerst bezoeken. Op de boot gaat de muziek aan, worden er biertjes uitgedeeld en kijk ik vanaf het dek naar de mooie omgeving. Bij aankomst op het eiland staan mijn vriendinnen al te wachten op het strand. Yeaaaaaahhh, superleuk om ze weer te zien na 8 maanden! En ik ben gewoon bruiner! Jessie en Kristy hebben allebei een eigen kamer en ik slaap bij kris in bed. Nadat ik mijn spullen heb gedropt wordt de drank gehaald en zo zijn we meteen een hele middag verder. We gaan lekker uiteten en ik ontmoet Badel, de vriend van Jessie. Later ontmoet ik ook alle vrienden van badel en gaan we met zijn alle op stap. Het is meteen een gezellige avond met een hoop drank.

Dit is eigenlijk hoe het vanaf dan de hele week gaat. We kletsen veel bij, slapen uit, gaan uiteten en op stap. Prima ritme... Haha We passen ook iedere dag op een baby van 3 maanden die Navid heet. We halen hem op en gaan dan meestal met zijn vieren lunchen. (Ontbijt missen we meestal omdat we dan nog in bed liggen) We hebben bekijks wanneer we met 3 blanke meiden en een Indonesische baby door de straten lopen. Gelukkig is het een makkelijke baby en het is leuk om ook iets nuttigs te doen. Verder ga ik op de local tour omdat we vrijwel alleen met de locals van het eiland om gaan. Het is grappig om te zien wat de verschillen zijn of soms juist niet. We spelen veel drankspelletjes met zijn alle en ik leer om met mijn handen te eten. Ook leren ze mij Bahasa(Indonesische taal), wat nog vaak van pas komt. We hebben een aantal goeie stapavonden, vieren zelfs een soort van carnaval en missen net het feestje van Harry. Alle locals zijn supervriendelijk en we lachen veel met zijn alle.

Na een weekje Gili Trawangan gaan we met zijn drieën met de boot naar Senggigi in Lombok. Op de boot willen er weer een paar mensen op de foto, want ondanks dat er hier best wel veel toeristen zijn blijft blank en blond interessant. We komen aan bij Borneo homestay, waar Jes en Kris al vaker zijn geweest. We drinken eerst Tjendol, een apart Indonesisch drankje met brokken. Het klinkt vies en zo ziet het er ook uit, maar het smaakt super lekker. We hebben natuurlijk weer maar een paar uur geslapen omdat we nog in de club stonden maar na wat eten en een massage zijn we klaar voor de volgende ronde. We kopen illegaal en zelfgebrouwen rijstwijn bij onze homestay, helaas is dit local drankje wat minder lekker. Maar na een tijdje zijn we toch een paar flessen verder. We hebben weer honger, dus eten even een pizza en gaan dan op stap in Marina en Sahara. We dansen volop en proberen ondertussen de locals van ons af te schudden, aangezien ze ons allemaal interessant vinden.. Haha

De volgende dag slapen we uit en gaan dan naar Albertos, een Italiaanse strandbar met een zwembad. We chillen daar in de zon na een goede lunch, het is weer voed warm dus af en toe duiken we het water in voor verkoeling. Totdat we iets bruins zien... We weten niet zeker wat het is maar we wachten even met de volgende duik tot het zwembad is schoongemaakt. Wanneer de zon begint te zakken verplaatsen wij naar La Chill bar om daar in zitzakken naar de zonsondergang te kijken. Na een douche, zoeken we weer de happy bar op waar er iedere avond live muziek is. We drinken nog een aantal cocktails op onze laatste avond met zijn drieën. De volgende dag nemen we afscheid en zien we elkaar weer over 4 maanden aan de andere kant van de wereld.

Ik blijf nog twee dagen langer in een hostel in Senggigi om mijn reis verder te plannen. Ik had mij verder nog niet echt voorbereid op Indonesië dus ik wil even kijken waar ik heen wil. Verder ga ik nog een keer terug naar de massagesalon, het strand en een paar goede restaurants. Na het boeken van een tour en het een beetje verder uitstippen van mijn reis ga ik door naar Kuta Lombok.

In Kuta Lombok heb ik gekozen om te verblijven in Mana Yoga en dat was een hele goede keus. Ik word op het resort verwelkomd met een drankje en de dorm is prachtig. Iedereen heeft zijn eigen ruimte, er is een lounge gedeelte en er zijn twee buitenbadkamers waardoor je onder de palmbomen doucht. In Nederland heb ik ook regelmatig aan yoga gedaan en ik wil hier een begin maken om het weer op te pakken. Ik doe meteen een eerste les mee en het bevalt goed. Het is fijn om op zo'n mooie locatie buiten, aan yoga te doen. Hierna neem ik een douche en leer ik Lisa uit Zwitserland kennen. We gaan samen uiteten en komen er dan achter dat het Valentijnsdag is. Overal zitten stelletjes, het restaurant is versierd met rozen en we krijgen een speciaal valentijnsmenu. Het smaakt in ieder geval prima in combinatie met wat cocktails.

Ik verblijf 6 dagen in Mana waar ik veel aan yoga doe en relax aan het zwembad. In de ochtend mag je er iedere keer kiezen uit het lekkere en uitgebreide ontbijtmenu. Het personeel is hier erg vriendelijk en het is een goede plek om even rustig aan te doen na al het feesten in Gili Trawangan. Lisa en ik trekken veel met elkaar op en gaan iedere dag nieuwe restaurants en barretjes verkennen, helaas missen we iedere dag happy hour. We huren ook een dag een scooter om allerlei stranden af te gaan. Ze zijn hier hagelwit en de zee is turkoois blauw. We lopen een avond de Merese Hill op, om de zonsondergang te kijken. We hebben geluk want de zon geeft een showtje weg. We worden hier aangesproken over een huwelijksreis, waar we om moeten lachen. Eerst Valentijnsdag en nu al een huwelijksreis.. Verder zijn er chille filmavonden in Mana en krijg ik er een fijne massage. Mijn laatste avond gaan Lisa en ik met nog twee andere naar de bus voor cocktails. Dit is een gezellige plek dichtbij het strand. We zien dat er veel sterren zijn en halen wat bier om op het strand op te drinken. We kijken naar de sterren en het leven is weer prachtig. Uiteindelijk komen we nog op een localparty uit waar ik indruk maak met mijn kennis van de Indonesische taal. Er is een kampvuur en we drinken er nog een aantal gin tonics voordat we gaan slapen. Na een te korte nacht, eet ik mijn ontbijt en neem dan afscheid van Lisa. Het is 7.30 uur en ik word opgehaald om mee te gaan voor een vierdaagse boottrip. Het personeel zwaait mij uit en roept Sampai Jumpa! Hopelijk inderdaad tot ziens!

03-02 / 18-02

1. Jessie:
    4 maart 2018
    Wim! Hahah heerlijk verhaal. Terwijl ik het lees denk ik terug aan alle momenten die we samen hadden hier. Top en echt leuk dat je langs bent gekomen. En dat je iedereen nog hebt kunnen imponeren met je Bahasa kennis 😃! Veel plezier nog je laatste dagen in Singapore! En Sampai Jumpa lagi! Xxx
  2. Imke van Hal:
    4 maart 2018
    Het ging niet helemaal goed met het plaatsen dit keer. De website laat hier alleen mijn foto's met baby's zien... Hahah De rest van de foto's kun je vinden bij foto's en dan in de juiste map
  3. Anke:
    4 maart 2018
    Klinkt super Wim! 😍 Fijn dat jullie zo’n leuke tijd hebben gehad met z’n 3e! Veel plezier met de boottrip! X
  4. Ria Megens:
    4 maart 2018
    zo al een beetje ervaring op gedaan voor straks tante: balie is mooi he ! groetjes uit Herpen
  5. T.annie:
    4 maart 2018
    dat zegt al genoeg je bent natuurlijk aan het oefenen voor oppas tante , leuk hoor hahahaha veel plezier nog daar. tot snel